27 maj, 2026

Spännande föreläsning med Emma Isberg

Under veckan som gått har vi haft besök av äventyraren Emma Isberg. Emma delade med sig av en stark och gripande berättelse om sorg, rädsla, mod och viljan att våga ta stegen i rätt riktning, om att ha pannben när livet utmanar oss.

Hon berättade om sina äventyr, om att bestiga K2 som andra svensk och om framtida drömmar kring Mount Everest.

Men framför allt handlade föreläsningen om att våga vara den man vill vara och om resan dit. Att förstå att man aldrig är ensam, att det finns flera vägar att gå i livet och att det är okej att drömma stort och gå sin egen väg.

En otroligt inspirerande föreläsning som berörde oss alla. Tack Emma för att du delade med dig av din historia och gav våra elever och personal både mod och inspiration för framtiden!